Інновації Maxxis: сучасні технології у велопокришках

 

Інновації Maxxis: сучасні технології у велопокришках

Вибір шин для гірського велосипеда — один із ключових етапів під час збирання байка. Саме покришки забезпечують контакт із поверхнею і впливають на зчеплення з трасою, впевненість у поворотах, початкову роботу підвіски, гальмівний контроль і опір коченню. Ми створили цей гід, щоб допомогти вам розібратися у великій кількості варіантів — від малюнків протектора до складу гуми, типів захисту та розмірів покришок, доступних у Maxxis.

Щоб обрати правильну шину, варто враховувати конфігурацію велосипеда, умови маршруту, тип покриття та ваш стиль їзди. Також слід визначити пріоритети: зчеплення чи легкість ходу, захист чи вага, і низку інших факторів. Від крос-кантрі до даунгілу — ми детально розглянемо технології Maxxis та моделі шин, щоб допомогти вам знайти ідеальний варіант саме для вашого катання.

КОНСТРУКЦІЯ ВЕЛОШИН

Маунтінбайк — це багатогранний вид спорту, і райдери по всьому світу долають найрізноманітніші типи рельєфу та покриття. Хтось надає перевагу швидкісному катанню по трасах, інші — спокійному темпу. Одні обожнюють підйоми, інші живуть заради спусків. Саме тому так важливо обрати правильну конструкцію шини, яка відповідатиме вашому стилю катання.

Хоча всі велосипедні покришки мають подібну базову структуру, розуміння того, з чого складається шина і як кожен компонент впливає на її характеристики, допоможе вам знайти оптимальне рішення для будь-яких умов. Прогорніть нижче, щоб дізнатися більше про складові частини шини та технології, які використовує Maxxis.

БОРТ ШИНИ

Борт шини виконує важливу функцію — він утримує покришку на ободі, коли шина накачана.

  • Дротовий борт (Wire Bead) — жорсткий металевий дріт використовується як матеріал борта у випадках, коли потрібна максимальна міцність, а мобільність не має значення.

  • Складаний борт (Foldable Bead) — також надійно фіксує шину на ободі, але є значно легшим і зручнішим для транспортування. У складаному борті використовуються міцні арамідні волокна (наприклад, кевлар).

КАРКАС ШИНИ

Каркас — це гнучкий текстильний шар, що простягається від борта до борта. Саме він формує шину та визначає її базові ходові характеристики. Існує два основні типи каркасу:

  • Одинарний каркас (Single-Ply Casing) — один шар нейлонової тканини, що тягнеться від борта до борта. Така конструкція добре адаптується до рельєфу, має меншу вагу і чудово підходить для крос-кантрі та трейлового катання.

  • Подвійний каркас (Dual-Ply Casing) — два шари матеріалу від борта до борта забезпечують підвищений захист та жорсткість бокових стінок. Ідеальний варіант для ендуро та даунгілу, де навантаження на шини значно вище.

БОКОВА СТІНКА ШИНИ

Бокова стінка — це частина каркаса між бортом і протектором. Вона підтримує протектор і частково гасить удари. М’якіші боковини забезпечують краще зчеплення з поверхнею та комфортнішу їзду, проте вони більш вразливі до пошкоджень на жорстких ділянках трас. Товстіші бокові стінки з додатковим захистом важчі, зате краще витримують агресивне катання та суворі умови.

ЗАХИСТ ВІД ПРОКОЛІВ

Деякі моделі шин мають додатковий захисний шар між протектором і каркасом (зазвичай це видно на поперечному розрізі), який зменшує ризик проколів — завдяки товщині або міцності матеріалу. Проте наявність такого шару зазвичай збільшує опір коченню.

ПРОТЕКТОР

Протектор — це частина шини, яка безпосередньо контактує з поверхнею, забезпечує зчеплення та захищає каркас від зношування. У гірських велосипедах протектор зазвичай складається з ґрунтозачепів (шипів) різної висоти, форми, кута нахилу та твердості (дурометра), що визначають поведінку шини як на прямій, так і в поворотах. Більш агресивний, “шипований” протектор покращує зчеплення, але водночас збільшує вагу шини та опір коченню.

ЩІЛЬНІСТЬ ПЛЕТІННЯ (TPI — Threads Per Inch)

Цей показник означає кількість ниток, що проходять через один квадратний дюйм одного шару каркаса шини. Шини з нижчим TPI мають товстіші нитки, що забезпечує кращий захист від проколів, порізів і стирання, але збільшує вагу. Вищий TPI означає тонші нитки, які краще адаптуються до нерівностей рельєфу, забезпечуючи м’якішу та комфортнішу їзду при меншій вазі шини.

Зверніть увагу: у Maxxis показник TPI вказується для одного шару каркаса, тоді як деякі інші виробники можуть зазначати загальне значення для кількох шарів.

ТЕХНОЛОГІЯ WIDE TRAIL (WT)

Технологія Wide Trail (WT) оптимізує форму та розміщення протектора шини для сучасних широких ободів. Традиційні шини були розроблені під старі, вузькі ободи, що часто призводить до занадто квадратного профілю шини і знижує ефективність її роботи. WT-шини найкраще працюють із внутрішньою шириною обода 35 мм, хоча перевірено, що вони добре поводяться в діапазоні від 30 до 35 мм — залежно від вподобань райдера.

Широкі ободи давно стали нормою для трейлового, ендуро та даунхіл катання — їх переваги очевидні. У поєднанні з шинами WT широкі ободи дозволяють використовувати нижчий тиск у шинах, що покращує зчеплення, комфорт і зменшує опір коченню.

Оскільки тренд на ширші ободи дійшов і до крос-кантрі велосипедів, Maxxis представляє нові версії шин Aspen та Rekon Race у варіанті Wide Trail (WT). Ці шини оптимізовані для ободів із внутрішньою шириною 30 мм, але також добре працюють на ободах від 25 мм. Maxxis не рекомендує використовувати WT-шини з ободами ширше за 30 мм або вужче за 25 мм.

TUBELESS READY ДЛЯ ДАУНГІЛУ

Безкамерні (tubeless) налаштування для даунгілу — це чудовий спосіб зменшити вагу велосипеда і більше часу проводити у байк-парку або на улюблених трасах. Для цього використовується гумова суміш, сумісна з рідким герметиком, а також знайома конструкція Maxxis з подвійним каркасом 60 TPI і бутиловою вставкою, яка забезпечує додаткову підтримку та захист обода. Це дозволяє отримати кращу зчеплення та надійність під час їзди. Безкамерний борт (Tubeless Ready) надійно фіксується на ободі, а складний борт (foldable bead) допомагає знизити вагу шини.

ЗАХИСТ ВІД ПРОКОЛІВ

Одна з найнеприємніших ситуацій під час їзди — зупинка через прокол шини. На щастя, виробники шин додають додаткові шари спеціальних матеріалів або гумових захисних прошарків у каркас і боковини, щоб зменшити ризик проколів від каменів, колючок і защемлень. Такі захисні шари роблять шини трохи важчими і збільшують опір коченню, але натомість забезпечують додаткову підтримку боковин, що дозволяє використовувати нижчий тиск у шинах і зменшує ймовірність, що прокол зіпсує вашу поїздку. Рівень захисту потрібен різний залежно від умов і стилю катання, тому Maxxis пропонує кілька варіантів захисту — щоб ви могли обрати саме те, що вам дійсно потрібно.

ЗАХИСТ EXO

Це надзвичайно стійкий до порізів і стирання матеріал, який додається до боковин вибраних гірських шин. Щільно сплетена тканина водночас легка та дуже гнучка, тому не впливає на характеристики шини. Обирайте захист EXO для особливо кам’янистих і складних трас, де ризик порізів і пошкоджень боковин є високим.

ЗАХИСТ EXO+ (оновлення 2022 року)

EXO+ — це середній рівень захисту від проколів від Maxxis, ідеальний для універсального трейлового катання та легких електровелосипедів. У основі — міцний каркас 60 TPI, доповнений легендарним захисним шаром EXO на боковинах, а також невеликою бутиловою вставкою навколо борта шини. Ця комбінація ефективно захищає шину від пошкоджень камінням і корінням, запобігає защемленням (pinch flats) і знижує ризик пошкодження обода.

DOUBLEDOWN (DD)

DoubleDown (DD) — це наступний рівень розвитку подвійного каркаса для ендуро перегонів. Два шари каркаса з щільністю 120 TPI, посилені бутиловою вставкою, забезпечують райдерам ендуро підтримку та захист, характерні для даунхіл-шини, але при цьому мають меншу вагу.

СКЛАДИ ГУМИ ТА ПРОТЕКТОР

Одним із найважливіших елементів шини є гумова суміш протектора. Змінюючи пропорції різних компонентів у формулі гуми, інженери можуть зробити дві зовні схожі шини абсолютно різними за характеристиками. Підбираючи правильний склад гуми під ваш рельєф і стиль катання, ви зможете максимально використати потенціал кожної поїздки. Нижче наведено перелік сумішей Maxxis і їхні особливості.

ОДНОСКЛАДОВА ГУМА

Шина з односкладовою гумою має один тип суміші по всій поверхні протектора і, зазвичай, оптимізована на довговічність та збалансовану продуктивність. Часто такі шини мають середню твердість (дурометр), щоб забезпечити пристойне зчеплення, зносостійкість і помірний опір коченню. У розсипчастих умовах більш ефективними можуть бути якісні ґрунтозачепи (шипи) протектора, ніж дуже “липка” гума. Ці покришки ідеально підходять для даунхілу та гравітаційного катання, де складний рельєф максимально перевіряє можливості шини.

SUPER TACKY (ST)

Суміш Super Tacky від Maxxis — це односкладова гума, створена для максимального зчеплення. Вона виготовлена з особливого матеріалу з низьким відскоком і високою тягою, який використовується у вибраних моделях гірських шин. Ця суміш має дуже низький дурометр (42A), що означає швидший знос, але при цьому забезпечує “прилипання” шини до траси.

ДВОЙНА ГУМА (Dual Compound)

Більшість шин Maxxis доступні у варіантах з двокомпонентною (dual compound) або трьохкомпонентною (3C) гумою. Як і в 3C, у двокомпонентних шинах використовують різні типи гуми для підкреслення певних властивостей — довговічності, зчеплення та зниження опору коченню. Завдяки використанню більш твердого матеріалу у основі протектора та м’якшого зверху, Maxxis досягає балансу між тривалістю служби протектора, зменшеним опором коченню (через гістрезис) та гарним зчепленням. Часто рекомендують поєднувати двокомпонентну покришку ззаду з однією з 3C шин спереду.

3C ТРИКОМПОНЕНТНА ГУМА

3C Triple Compound від Maxxis — вершина інженерії шин Maxxis. Вона складається з твердого, довговічного базового шару та двох поступово м’якших верхніх шарів, що дозволяє оптимізувати зчеплення та стабільність. Maxxis пропонує три варіанти своєї 3C технології для гірських шин: MaxxSpeed, MaxxTerra і MaxxGrip. Продовжуйте читати далі, щоб дізнатися більше про кожен із цих варіантів і обрати найкращий під свій стиль катання.

3C MAXXSPEED

Ця суміш переважно використовується у крос-кантрі та ендуро шинах. Два компоненти зовнішнього шару спеціально розроблені для зниження опору коченню, а також оптимізації зносу протектора та зчеплення.

3C MAXXTERRA

Проміжна конфігурація сумішей, що використовується у вибраних моделях гірських шин. 3C MaxxTerra м’якша та забезпечує краще зчеплення, ніж 3C MaxxSpeed, але при цьому має кращу зносостійкість і менший опір коченню, ніж MaxxGrip.

MaxxGrip

3C MaxxGrip використовує найм’якші гумові суміші, щоб забезпечити максимальне зчеплення та повільне відновлення форми шини, що гарантує неперевершену тягу в даунхіл-умовах.

Схожі статті

Альфа Спорт (Alfa Sport) - інтернет магазин велосипедів, спортивних товарів і портативної електроніки

Copyright © 2024 All rights reserved