Як обрати гірські шини Maxxis: розбір серій XC, Trail та Enduro
Як обрати гірські шини Maxxis: розбір серій XC, Trail та Enduro
Maxxis — один із провідних виробників гірських шин для усіх дисциплін. Відомий насамперед своїми шинами для даунхілу та ендуро, Maxxis також пропонує високоякісні покришки для крос-кантрі.
Бренд має широкий асортимент гірських шин із різними технологіями, тому іноді складно обрати найкращу шину Maxxis саме для вашого стилю катання. Крім того, Maxxis виробляє широкий вибір шин для шосейних велосипедів, гравійних байків і варіанти для міських поїздок. У цьому гіді ми зосередимося на лінійці гірських шин Maxxis, а також розглянемо їхні технології, суміші та каркаси.
Технології гірських шин Maxxis: пояснення та огляд
Конструкція каркасів шин Maxxis
Maxxis пропонує різноманітні каркаси гірських шин, пристосовані під різні стилі катання. Каркас шини впливає на відчуття при їзді та рівень захисту. При рівних інших умовах, тонший каркас зазвичай більш гнучкий, але забезпечує менший захист на складних трасах. Maxxis використовує різні варіанти каркасів у своїй лінійці шин — від легких до посилених для гравітаційного катання:
-
Одинарний каркас (Single-ply): один шар нейлону від борта до борта. Добре адаптується до рельєфу, забезпечує м’якість ходу та має меншу вагу порівняно з іншими каркасами Maxxis.
Подвійний каркас (Dual-ply): два шари нейлону, що додають захист і жорсткість боковин для ендуро та даунхілу. -
Wide Trail (WT): конструкція, оптимізована для ободів шириною 30–35 мм, що запобігає утворенню квадратного профілю шини, характерного для шин, розроблених для вузьких ободів.
-
Tubeless Ready (TR): гумова суміш сумісна з герметиком, подвійний каркас 60 TPI. Вставка з бутилу для підтримки та захисту обода забезпечує краще зчеплення і надійність. Безкамерний борт щільно фіксується на ободі, а складаний борт допомагає зменшити вагу.
Технології захисту від проколів Maxxis
Навіть найкращі гірські шини можуть бути пошкоджені колючками, порізами або защемленнями. Maxxis пропонує чотири типи захисту від проколів:
-
Silkworm Protection — матеріал, стійкий до проколів і розривів, розміщений у каркасі під протектором.
-
EXO Protection — матеріал, стійкий до порізів і стирання, доданий до боковини шини. Щільно сплетена тканина легка і гнучка, що не впливає на характеристики шини. Рекомендований для особливо кам’янистих трас із високим ризиком пошкоджень боковин.
-
EXO+ — поєднує захист Silkworm і EXO. Шар Silkworm проходить від борта до борта, а шар EXO захищає боковини.
-
Double Down (DD) — подвійний каркас для ендуро та даунхіл перегонів. Два шари каркасу з щільністю 120 TPI, посилені бутиловою вставкою на боковинах для запобігання порізам і защемленням.
Гумові суміші Maxxis
Резинові суміші значно впливають на зчеплення, довговічність і керованість шини. Maxxis використовує різні комбінації резин для досягнення потрібних властивостей:
-
Односкладова (Single Compound) — одна резинова суміш по всьому протектору, оптимізована для довговічності і загальної продуктивності.
-
Двоскладова (Dual Compound) — дві суміші резини, що забезпечують зниження опору коченню та покращене зчеплення в поворотах.
-
Трьохскладова (Triple Compound, 3C) — три типи резини, розташовані для максимального зчеплення, що особливо важливо в перегонах.
-
MaxxSpeed — суміш з додаванням силіки, натхненна технологіями преміальних шосейних шин, для максимальної швидкості кочення.
Шини Maxxis для крос-кантрі
Maxxis Ardent Race
- Подвійна або 3C MaxxSpeed
-
Захист EXO
-
Підготовка до безкамерної установки (Tubeless-ready)
-
Діаметр колеса: 26, 27.5, 29 дюймів
-
Ширина: 2.20, 2.35, 2.60 дюймів (WT)
-
Рекомендована як передня або задня шина
Ardent Race розроблена для технічних крос-кантрі трас. Використовуючи малюнок протектора від повноцінної шини Ardent Trail, вона має зменшену висоту ґрунтозачепів для досягнення більшої швидкості кочення.
Maxxis Aspen
-
Двоскладова гума
-
Захист EXO
-
Підготовка до безкамерної установки (Tubeless-ready)
-
Діаметр колеса: 26, 27.5, 29 дюймів
-
Ширина: 2.10, 2.25, 2.40 дюймів
-
Рекомендовано для переднього або заднього колеса
Aspen — це легка гоночна шина для крос-кантрі, розроблена з акцентом на низький опір коченню та надійне зчеплення при прямолінійній їзді. Вона користується популярністю серед багатьох спортсменів, адже великі ґрунтозачепи на плечах шини забезпечують хороше зчеплення в різних умовах, а закруглена корона допомагає підтримувати високу швидкість.
Maxxis Aspen ST
- Односкладова гума
-
Каркас з захистом EXO або EXO Team Spec
-
Підготовка до безкамерної установки (Tubeless-ready)
-
Діаметр колеса: 29 дюймів
-
Ширина: 2.25, 2.40 дюймів
-
Рекомендовано для переднього або заднього колеса
Aspen ST має дуже низькопрофільний малюнок протектора, який протягом п’яти років використовували лише спонсоровані райдери. Завдяки низькому опору коченню вона забезпечує максимальну швидкість, а виступи на боковинах підтримують надійне зчеплення в сухих і пилюкових умовах.
Maxxis Crossmark II
- Двоскладова гума
-
Доступний захист EXO
-
Підготовка до безкамерної установки (Tubeless-ready)
-
Діаметр колеса: 26, 27.5, 29 дюймів
-
Ширина: 2.10, 2.25 дюйми
-
Рекомендовано для переднього або заднього колеса
Crossmark II — це швидкокатна шина, створена для максимальної швидкості на прямих ділянках. Її низький опір коченню і гостре зчеплення в поворотах забезпечують відмінну роботу в сухих умовах, а посилена боковина надійно захищає від каменів та ударів.
Maxxis Forekaster
- Двоскладова або 3C гума
-
Захист EXO
-
Підготовка до безкамерної установки (Tubeless-ready)
-
Діаметр колеса: 27.5, 29 дюймів
-
Ширина: 2.25, 2.35, 2.60 дюймів (Wide Trail)
-
Рекомендовано для переднього або заднього колеса
Forekaster — це шина для мокрих умов, призначена для крос-кантрі перегонів і легкого трейлового катання. Вона добре працює на передньому колесі в слизьких умовах, має більш агресивний малюнок, ніж інші крос-кантрі шини, і чудово підходить для стилю downcountry.
Maxxis Severe
- Гумова суміш MaxxSpeed
-
Захист EXO
-
Підготовка до безкамерної установки (Tubeless-ready)
-
Діаметр колеса: 27.5, 29 дюймів
-
Ширина: 2.25 дюйма
-
Рекомендовано для переднього або заднього колеса
Maxxis Severe — це новинка у лінійці крос-кантрі шин Maxxis, створена для складних умов мокрих і брудних трас. Вузький профіль 2.25 дюйма і гострий протектор дозволяють легко долати м’які ґрунти та швидко очищатися від бруду. Шина оснащена новою силікатною гумовою сумішшю MaxxSpeed для максимальної швидкості кочення.
Maxxis Ikon
- Двоскладова або 3C Maxx гума
-
Стандартний або захист EXO
-
Підготовка до безкамерної установки (Tubeless-ready)
-
Діаметр: 26, 27.5, 29 дюймів
-
Ширина: 2.20, 2.35, 2.60 дюймів (Wide Trail)
-
Рекомендовано для переднього або заднього колеса
Ikon — це легка шина, створена для швидкості та надійності, з використанням гумової суміші 3C Maxx. Щільний малюнок протектора з квадратними ґрунтозачепами на плечах забезпечує швидкий кочення і хороше зчеплення в сухих умовах.
Maxxis Pace
- Одна або двоскладова гума
-
Захист Silkworm або EXO
-
Підготовка до безкамерної установки (Tubeless-ready)
-
Діаметр колеса: 26, 27.5, 29 дюймів
-
Ширина: 2.10 дюйма
-
Рекомендовано для переднього або заднього колеса
Pace — одна з найшвидших крос-кантрі шин Maxxis. Низькопрофільний протектор і вузька ширина забезпечують мінімальний опір коченню, але обмежують шину на мокрих та складних ділянках.
Maxxis Rekon Race
- Одна або двоскладова гума
-
Захист EXO
-
Підготовка до безкамерної установки (Tubeless-ready)
-
Діаметр колеса: 27.5, 29 дюймів
-
Ширина: 2.00, 2.25, 2.35, 2.40 дюйма (Wide Trail)
-
Рекомендовано для заднього колеса
Rekon Race має схожий малюнок протектора зі стандартною моделлю Rekon, але з більш неглибоким рельєфом. Це робить шину хорошим вибором для сухих умов, де зчеплення можна пожертвувати заради більшої швидкості на прямих ділянках.
Trail і Enduro покришки Maxxis
Maxxis Aggressor
- Двоскладова гума
-
Захист EXO або DoubleDown (DD)
-
Підготовка до безкамерної установки (Tubeless-ready)
-
Діаметр колеса: 26, 27.5, 29 дюймів
-
Ширина: 2.30 дюйма
-
Рекомендовано для заднього колеса
Aggressor — це універсальна шина, що добре тримає повороти і має відмінний захист від проколів на сухих кам’янистих трасах, а також забезпечує хороше зчеплення на розсипчастому покритті. Проте вона менш ефективна у вологих умовах, а агресивний протектор знижує швидкість кочення.
Maxxis Ardent
- Одна або двоскладова гума
-
Стандартний або захист EXO
-
Підготовка до безкамерної установки (Tubeless-ready)
-
Діаметр колеса: 26, 27.5, 29 дюймів
-
Ширина: 2.25, 2.40 дюйма
-
Рекомендовано для переднього або заднього колеса
Ardent — легка трейлова шина, яка забезпечує гарне зчеплення в поворотах і високу швидкість кочення. Вона ідеально підходить для швидкого та надійного катання в різних умовах, особливо для downcountry.
Maxxis High Roller II
-
Односкладова або 3C гумова суміш
-
Захист EXO або DoubleDown (DD)
-
Підготовка до безкамерної установки (Tubeless-ready)
-
Діаметр колеса: 26, 27.5, 29 дюймів
-
Ширина: 2.30, 2.40 дюйма (Wide Trail)
-
Рекомендовано для переднього або заднього колеса
High Roller II забезпечує високе зчеплення навіть на дуже розсипчастих трасах із передбачуваною поведінкою в поворотах — легким ковзанням із швидким поверненням до зчеплення. Таке зчеплення досягається ціною швидкого зносу, проте шина добре справляється з кам’янистим рельєфом. Висока твердість (дурометр) протектора робить High Roller II досить швидкою на прямих ділянках, враховуючи її вагу.
Maxxis Tomahawk
-
Двоскладова або 3C гумова суміш
-
Захист EXO або DoubleDown (DD)
-
Підготовка до безкамерної установки (Tubeless-ready)
-
Діаметр колеса: 26, 27.5, 29 дюймів
-
Ширина: 2.30 дюйма
-
Рекомендовано для переднього або заднього колеса
Tomahawk має агресивні бокові ґрунтозачепи, які глибоко вгризаються в ґрунт, забезпечуючи зчеплення в будь-яких умовах. Округлий центральний протектор забезпечує хорошу швидкість кочення, роблячи цю шину універсальним варіантом.
Даунхільні покришки Maxxis
Maxxis Assegai
-
Двоскладова або 3C гумова суміш
-
Захист EXO
-
Підготовка до безкамерної установки (Tubeless-ready)
- Діаметр колеса: 27.5, 29 дюймів
- Ширина: 2.50 дюйма, Wide Trail (WT)
- Рекомендовано для переднього колеса
Assegai — одна з найбільш зчіпних і контрольованих передніх шин на ринку. Maxxis описує її як шину для даунхілу, але вона також чудово підходить для ендуро-трейлів, якщо ви любите агресивне катання.
Maxxis Dissector
-
Двоскладова або 3C гумова суміш
-
Захист EXO
-
Підготовка до безкамерної установки (Tubeless-ready)
-
Діаметр колеса: 27.5, 29 дюймів
-
Ширина: 2.40 дюйма, Wide Trail (WT)
-
Рекомендовано для переднього або заднього колеса
Dissector створена для швидкісних даунхіл-трас, але також підходить для загального катання у суху погоду. Ця динамічна шина дозволяє агресивно їхати на спусках і має особливу характеристику зчеплення у поворотах, що може бути складною для деяких на мокрих трасах.
Maxxis Minion DHF
-
Двоскладова або 3C гумова суміш
-
Захист EXO або Double Down (DD)
-
Підготовка до безкамерної установки (Tubeless-ready)
-
Діаметр колеса: 26, 27.5, 29 дюймів
-
Ширина: 2.30, 2.50 дюйма, Wide Trail (WT)
-
Рекомендовано для переднього колеса
Minion DHF забезпечує надійне зчеплення навіть у найскладніших умовах. Завдяки передбачуваності поведінки на різному рельєфі ця шина практично не змінювалася понад десять років.
Maxxis Minion DHR II
-
Двоскладова або 3C гумова суміш
-
Захист EXO або Double Down (DD)
-
Підготовка до безкамерної установки (Tubeless-ready)
-
Діаметр колеса: 26, 27.5, 29 дюймів
-
Ширина: 2.30, 2.40 Wide Trail (WT), 2.50 дюйма
-
Рекомендовано для заднього колеса
Minion DHR II — це доповнення до Minion DHF, яке забезпечує відмінне гальмівне зчеплення і контроль у поворотах, а також високу швидкість кочення. Цю шину вважають однією з найкращих задніх покришок на ринку завдяки чудовому універсальному зчепленню.
Maxxis Shorty
-
Двоскладова або 3C гумова суміш
-
Захист EXO або Double Down (DD)
-
Підготовка до безкамерної установки (Tubeless-ready)
-
Діаметр колеса: 26, 27.5, 29 дюймів
-
Ширина: 2.30, 2.40, 2.50 Wide Trail (WT)
-
Рекомендовано для переднього або заднього колеса
Shorty добре працює на вологих, болотистих трасах завдяки середньому протектору з виступами. Шина також добре котиться, коли траси висихають, і забезпечує високий рівень комфорту під час їзди.
Maxxis Wetscream
-
Двоскладова або 3C гумова суміш
-
Захист Double Down (DD)
-
Підготовка до безкамерної установки (Tubeless-ready)
-
Діаметр колеса: 27.5, 29 дюймів
-
Ширина: 2.50 дюймів
- Рекомендовано для переднього або заднього колеса
Ця шипована шина забезпечить зчеплення на крутих ухилах, де інші шини можуть призвести до падіння. За це доведеться заплатити більшим опором коченню, тому Wetscream — це нішевий варіант для найболотистіших умов.
Maxxis Minion SS
-
Двоскладова гумова суміш
-
Стандартний захист, EXO або Silkworm
-
Підготовка до безкамерної установки (Tubeless-ready)
-
Діаметр колеса: 26, 27.5, 29 дюймів
-
Ширина: 2.30, 2.50 дюймів WT
- Рекомендовано для заднього колеса
Minion SS забезпечує високу швидкість завдяки напівсліку в центральній частині, а великі бокові шипи гарантують чудове зчеплення в сухих умовах. Проте гальмівна ефективність знижується у вологу погоду через низький протектор.
Широкі шини Maxxis для фетбайків
Maxxis Chronicle
-
Двоскладова гумова суміш
-
Стандартний або EXO захист
-
Підготовка до безкамерної установки (Tubeless-ready)
-
Діаметр колеса: 27,5 дюйма
-
Ширина: 3,00 дюйма
-
Рекомендовано для переднього або заднього колеса
Chronicle — універсальна покришка типу plus для трейлових поїздок і велоподорожей, з щільно розташованим малюнком протектора.
Maxxis Minion FBF
-
Двоскладова гумова суміш
-
Стандартний або EXO захист
-
Підготовка до безкамерної установки (Tubeless-ready)
-
Діаметр колеса: 26, 27,5 дюйма
-
Ширина: 3,80, 4,00, 4,80 дюйма
-
Рекомендовано тільки для переднього колеса
Minion FBF забезпечує високу керованість у поворотах та низький опір коченню. Рекомендується виключно як передня покришка.
Maxxis Minion FBR
-
Двоскладова гумова суміш
-
Стандартний або EXO захист
-
Підготовка до безкамерної установки (Tubeless-ready)
-
Діаметр колеса: 26, 27,5 дюйма
-
Ширина: 3,80, 4,00, 4,80 дюйма
- Рекомендовано для заднього колеса
Minion FBR має спеціальний малюнок протектора для заднього колеса, який мінімізує опір коченню та максимізує зчеплення у будь-яких умовах. Рекомендується у парі з Minion FBF на передньому колесі.